RECENZE: BBQT – Dangerous Dame

Jedno dvanáctipalcové příjemné překvápko z produkce Wanda Records k rozjasnění podzimních dnů. Tak lze chápat novou desku BBQT s názvem Dangerous Dame. Leaderka má za sebou působení v baltimorských The Bam Bams (zde nezaměňovat s německými jmenovci) a sám autorský koncept BBQT vznikl již roku 2010. Od té doby svůj styl vybrousila k dokonalosti. Co víc, kapela s názvem, odkazujícím k písni Sparks, roku 2019 nabrala nový dech, jehož výsledkem je po několika singlech nové album.

Co se na posluchače vyřítí z reproduktorů, lze vnímat jako čirou esenci toho, čemu můžeme říkat špinavý rocknroll punk v kombinaci s obscénní či oslizlou tématikou (čerpající z osobních zkušeností autorky), s frackovským mlácením do nástrojů a v neposlední řadě s „fuck you“ projevem zpěvu. BBQT mají to vše a k tomu výrazně melodické motivy. Výsledek je jako poslouchat zcela hardrocku prosté a náležitě přisprostlé Runaways, zkřížené s přímočarým punkem. Případně punková léta The Donnas. To jsou odkazy, které posluchači okamžitě naskočí do mysli, když se rozjede zpěv v úvodní skladbě The Boulevard. Rocknrollová sprška nepoleví po celou dvacetiminutovku, během které se mým sluchovodem prožene desítka skladeb. Kytarové motivy čas od času staví na odkazech, připomínajících australské punkové věrozvěsty The Saints či Radio Birdman. Dangerous Dame je ve výsledku velice kompaktní atak punkového rocknrollu a zároveň téměř každá z písní si člověka zaháčkuje, pokud mu naskočí v nějakém Spotify náhodném výběru. Faktem ale je, že přímo z desky má nahrávka pocitově o poznání větší hloubku.

BBQT jsou i na druhém albu stejně přímočaří a stylový jako na předcovidovém debutu. Je tu glam, punk i pop ve svých garážových formách a s neutuchající energií. Dá se tu mluvit o výrazné stylové spřízněnosti se Suzy Moon, ale BBQT, jsou špinavější a autentičtější a z nahrávky čiší surová energie, což je v mém světě vždy plusovým znaménkem.

Label: Wanda Records

1. The Boulevard
  2. Crashin!