OnlineRecenze

RECENZE: Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs – Land of Sleepers

Dobrý muziky je hodně, ale skvělý muziky je málo. Již dlouho jsem nezažila takový ten „wow“ pocit. Dřív jsem skvělý kapely objevovala týdně. Dneska mi pomalu táhne na 30 (úplná stařena) a jen máloco mě fakt nadchne. Máte to taky tak?

Jestli ano, tak zkuste Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs. Já tuhle bandu objevila díky skvělému vystoupení v KEXP. První, co mě samozřejmě zaujalo je název – hned mi bylo jasné, že to bude heavy. A taky že je. Kapela potěší především fanoušky stoner rocku či doom metalu. Jestli máte rádi třeba klasiku Slift je velká pravděpodobnost, že se vám bude líbit i tzv. Pigsx7

Další věc, co vás zaujme je i vizáž kapely. Zpěvák vypadá jako váš táta v osmdesátkách – v krátkých 80s šortkách se asi chystá posekat trávník a rozpálit gril. Kytarista má také zajímavou image – dlouhé vlasy, velký knír a na sobě teplákovou soupravu Adidas. No očividně na mě opravdu udělali dojem, takže jsem se vrhla na jejich tvorbu.  Kapela je z britského Newcastlu a funguje již od roku 2012. Na kontě má 4 alba a několik singlů. Až se skoro stydím, že jsem je objevila až teď. Letos v únoru vydali nové album „Land of Sleepers„, které opravdu stojí za poslech. Osm písní a cca 40 minut hrubého dunivého hlasu, syrových riffů a úderných bicích.

Album Land of Sleepers otevírá silný melodický song Ultimate Hammer. Následuje ubíjející píseň Terror’s Pillow. Uprostřed alba se tempo na chvíli zklidní mrazivě temnou písní The Weatherman, která má až okultistickou atmosféru. A další písničky např. Mr Medicine a Pipe Down! naberou opět rychlé tempo.

Ačkoliv na první pohled jde o oldschool týpky, mají spoustu energie, jejich muzika je svěží a jde vidět, že je to fakt baví. A vás snad bude bavit taky.

Kate

If you think I'm loser who likes music too much you are definitely right.