Kids and Heroes
Zuřiví Španělé Non Servium potvrdili, že antifašismus má smysl
Tony Youngfield 07/03/2016 Reporty

To jsou naši klucííí, barflies, to tam napiš,“ pravil kamarád během setu pražských Aculeos. Chystáte se číst report z antifašistického koncertu, tudíž, nezdraví apolitici, brzděte! Pro ty, jež varování neodradilo, mám vyprávění o pěkně stráveném pátečním večeru.

Osmá večerní, rychle se plnící prostory pražského Rock Café, drahé pivo. Plešky, číra a dosti ostrá atmosféra. Okouknout merč a hurá na živou produkci. Pražskou partu Aculeos jsem viděl naposledy asi předloni, když předskakovala v plzeňském Divadle Pod Lampou australským bovver boogie šílencům Shandy. Pamatoval jsem si bohužel nepříliš přesvědčivý výkon, o to příjemnější bylo mé překvapení z opětovného shledání s touto kapelou. Nevděčné role prvního hudebního tělesa večera se ujali s grácií a odhodláním, a hlavně byl vidět progres, pánové na sobě zapracovali. Dočkali jsme se tak parádního úvodu večera v rytmu oi! Jasné postoje, odrážející se v textech songů (například dobře zpracovaná věc s názvem Oběti), rychlá hudba a od minulého setkání lepší technické provedení – třešničkou na dortu byl cover fláku Work Together od klasiků Oppressed. Přesto, že si Aculeos dle slov zpěváka nepotrpí na proslovy, zaznělo věnování songu Obsaď a žij Autonomnímu centru Klinika. Za to palec nahoru – v člověku se to pozitivně pohne, když něco takového slyší; i v negativistické a odcizené postmoderní době ještě existuje něco jako naděje.

Po Aculeos nastoupilo již téměř legendární uskupení zo Slovenska, bratia, honosící se názvem Municia. Už před časem jsem měl jasno, že tuhle brutální oi crustovou smršť chci vidět naživo. Dalo se očekávat, že profláklý stejnojmenný song zazní jako poslední a bude znamenat rozloučení. Předtím ale Municia nasypala starší i zbrusu nové songy a napumpovala do již rozdováděných lidí další energii. Textům nechybí poselství ani nadhled, někdy ale ani text nepotřebují (položka s názvem Skurvené socky), hudebně míchají vražedný koktejl oi! a crustu. Tušil jsem, co lze očekávat, a má představa se potvrdila, řečeno v dobrém slova smyslu. Zazněl samozřejmě i výsledek spolupráce se španělskou crew, track Unidad, ve kterém hostuje Ivi z Non Servium. Údernost hudebních výkonů stoupala úměrně k pokračujícímu večeru – od slušně rozjetých Aculeos přes ze řetězu utrženou Municiu až po pekelnou hlavní kapelu celé akce. O zuřivosti slovenského uskupení svědčil i stav koncertních prostor – bláznící dav, totálně zaprasený parket a již téměř nedýchatelno. Dokážete si představit, co s publikem udělá živé vystoupení kapely, během jejíhož songu, puštěného v naší oblíbené hospodě, letěl barman (Martine!) přes bar do lidí…

Hlavní hvězda večera, divoká španělská parta Non Servium s pekelně nabroušeným zvukem, kombinující oi! a hardcore, byla zběsilým zakončením ostře antifašistického večírku (na němž se ale měl odvahu objevit i účastník s nášivkou nýřanské „punkové“ kapely S.A.S., jejíž členové se netají nesnášenlivými a islamofobními postoji). Vyhazovač celý večer strkal rozjívené fanoušky z pódia, nutno říci, že někdy poněkud nevybíravě, a ani při setu Non Servium si neodpočinul. Publikum vyvádělo jako smyslů zbavené, po dlouhé době jsem zas konečně zažil živelný a nespoutaný koncert – ještě je to zjevně možné. Pořádnej bordel. Silně antifašistická příchuť jde ze španělské kapely cítit na kilometry, s čímž nemám sebemenší problém – je zapotřebí si připomínat, že má smysl bojovat proti hovadinám, jako je rasismus, xenofobie nebo politické extrémy, a pěstovat solidaritu, integritu a smysl pro svobodu vlastní, ale samozřejmě i svobodu druhých. Nutno zmínit, že set Non Servium už jsem si užíval poněkud nekriticky a opile. Neřešil jsem moc songy, nechal jsem se strhnout přívalem energie ve zpoceném a zahuleném sále. Bohužel nevládnu španělštinou, kdyby tomu tak bylo, drsné texty z prostředí working class a ze života ulice bych si užil ještě víc. El Espiritu Del Oi! I tak ale celý koncert považuji za povedené vítání jara.

Naše zhovadilost, že jsme s kamarádem (Honzo!) ještě před koncem Non Servium chytli jakýsi „rapl“ a odjeli taxíkem (!!!) o pár bloků dál do Myslíkovy ulice na afterparty v rytmu oi!, ska, 2 tone, rock’n’rollu i punku pod taktovkou Missing Words Sound System v klubu Buben. Ctím pravidlo číslo jedna – ožralecký příhody nikoho nezajímají a do reportů nepatří – a čtenáře ušetřím detailů z Bubnu…

Bonus nakonec – věděli jste, že koncert v Rock Café byl v podstatě pokračováním a dalším dílem akce Our Music Our Scene?

Fotku jsme ukradli Karlu Vyskočilovi, celý fotoreport zkoukněte tady.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

O autorovi

V K&H od června 2013. Od klasiky, jazzu, rock'n'rollu, country, rhythm'n'blues, swingu nebo rockabilly, přes ska, reggae, rocksteady, 2 tone, northern soul, punk, oi!, hardcore až po psychobilly, goth, surf, garáž, psychedelii nebo folk a celtic. 55% rock'n'roller, 69% skinhead, 77% punk rocker, 161% tolerant human being and hooligan gentleman. Bohemians 1905, St. Pauli. Music, writing, movies, friends and booze... Gimme more!!!

45 komentářů

  1. Ales 08/03/2016 at 14:16

    Tohle je teď nějaký nový velký trend dělat z úplně každého nějakou fašistickou lůzu, ne?

  2. Tony Youngfield 08/03/2016 at 15:49

    Čau, dám si samozřejmě práci a budu se snažit odpovědět na smysluplné a nepříliš urážlivé komentáře, protože jsem si o ně kontroverzí článku a některých věcí v něm obsažených říkal. Takže, za prvé, žádný nový velký trend není. Píšu mimo trendy a je mi jedno, co si lidé přejí číst, píšu, jak to cítím, řešením je mé články nečíst. Za druhé, z nikoho nedělám fašistickou lůzu, i přesto, že mnoho lidí ze „scény“ dělá levičáckou lůzu ze mě, nejsem pomstychtivý. Už s tím asi nic nenaděláme, že scéna se podle tohoto navždy rozdělila, vlevo, vpravo, střed, i když už jsme s politikou poněkud s křížkem po funuse, neboť staré rozdělení politického spektra, uchycené po Velké francouzské revoluci, už je dávno irelevantní. Nechci do scény nutně tahat politiku, ale dávám si bohužel už dost pozor, s kým strávím koncert nebo pitku, na článku „Punková scéna hnědne“ pro mě rozhodně něco je. A teď ke zmíněné aféře s S.A.S. – předtím jsem neměl potřebu nic ventilovat, ale poslední dobou mám plné zuby „nezdravých apolitiků“, pankáčů nebo skins – hrát si na punks & skins je hezké, ale sdílet na internetech šokující zprávy o migraci se zaručenými „fakty“ z bulvárních plátků, bombastické nesmyslné teorie a příspěvky pod hlavičkou IvČRn, to už tak fajn není. Osobně jsem nic proti S.A.S. neměl, hudebně mě třeba neberou, ale dřív jsme na jejich koncerty dost chodili, když jsme byli o pár let mladší. Třeba nic proti nim i jako lidem, ale nepřijde mi fér hrát a hlásat punk, a pak plivat jed nesnášenlivými příspěvky na sociálních sítích – nejde mi o veřejný lynč, chci nastavit lidem ze „scény“ zrcadlo. Všechno je špatně.

  3. Petan 09/03/2016 at 16:23

    A ty znáš toho pro tebe ,,drzýho punkáče,, s nášivkou SAS osobně ? Nebo ho soudíš jen podle nášivky ? Myslíš, že když má jejich nášivku, placku, tričko nebo doma CDčko souhlasí se všema jejich názorama a je to hned xenofobní hovado ? Tohle kastování je smrt českýho punku.

  4. Tony Youngfield 09/03/2016 at 16:44

    Nepřekrucuj prosím, jako mnoho lidí, co jsem napsal. Neoznačil jsem ho jako někoho drzého, jen jsem se v nadsázce a vtipu podivoval nad jeho odvahou. Ale nebudu to řešit, abych si kazil večer, naštěstí má člověk jistotu, že naprostá většina účastníků koncertu byla naladěna na vlnu 161. Samozřejmě nesoudím podle vzhledu nebo oblečení – je mi jedno, co si kdo vezme na sebe, nebudu rýpat jako fashion commando. Myslím si, že český punk, pokud mluvíme v tomto slova smyslu, má svou smrt už dávno za sebou. Hudebně mě S.A.S. neoslovují a názorově už vůbec, tudíž jsem si chtěl mírně rýpnout, což je bohužel jediná věc, kterou čtenáři, jež mají potřebu komentovat, řeší. Přímo tady na stránkách KaH nebo na FB se nikdo nevyjádřil, jestli se mu zbytek reportu líbí, nelíbí, popřípadě co je kde špatně, dobře, bavím se královsky, když vidím, že všichni se jako vosy sletí na jedinou větu. Jinak kašlu na kastování lidí, a to jakékoli, já si dělám obrázek jen podle charakteru… Nepadlo mimochodem nic o xenofobních hovadech. Kdy už se povzneseme na duchovní rovinu posuzování názorů? je mi jedno, kdo má co doma nebo na sobě. Berme to pozitivně – čtenáři se zas jednou odhodlali komentovat článek. Měj se hezky.

  5. johnnan 09/03/2016 at 18:31

    Report je dobrej, ta věta o typovi s nášivkou možná zbytečná, ale co když se právě díky tomu dozví, že v kapele, co má rád hrajou kreténi? JEstli je nemá na facebooku tak to asi ani netuší a že je to krásná podívaná, stránky jako Řád strážců koruny a meče nebo Blok proti islámu.. bleju

  6. Tony Youngfield 09/03/2016 at 20:37

    johnnan: Děkuji, konečně někdo pochopil princip! K větě s nášivkou asi tolik, že existovaly dvě verze tohoto reportu, kdyby zvítězila ta věcnější a střídmější, nebyl by humbuk. :-) Jenže vyhrála ta rýpavější, a oheň je na střeše. Takže samozřejmě uznávám, že věta byla možná zbytečná. Jen mě vážně mrzí, že dokud bys napsal pohodovej „groovy“ report bez jakýkoli politiky, a mohl by být sebelepší, nikdo ho moc neokomentuje, všichni se chytnou jedné věty, zavánějící negativní politikou, zatímco málokdo ocení hudební stránku. Je bohužel všeobecně známo, že na hudebních magazínech se mnohem více než hudební pecky komentují zpolitizované sloupky, naštvané články nebo „bulvární“ štěky o někom z kapel… Ale taková už je doba. :-) Každopádně konečně někoho (díky johnnane) napadlo sject si FB, což zabere pět minut, aby člověk viděl. Jak říkám, nechci nic rozmazávat nebo dělat zbytečné zlo, ale pro mě kapela jsou lidi – a lidi jsou kapela. Já bych u sebe v partě nikoho, kdo sdílí věci od Řádu strážců koruny a meče (konzervativní nacionalismus mi těžce zavání…) nebo Bloku proti islámu (vážně začíná v rámci scény být legitimní islamofobie a podobné věci – to snad ne), nesnesl. Buď táhneme za jeden provaz a tyhle věci jsou nám cizí, nebo spolu nehrajeme. Takže nás bleje naštěstí vícero…

  7. Mařena, S.A.S 11/03/2016 at 01:33

    Zdar Tony
    Nikdy jsem ještě nikam nic nepsal a nic nekomentoval, kromě pár šlupek na Bandzone, protože nemám facebook ani jinou zbraň hromadného ničení scény a nebudu ti komentovat ani report z koncertu Non Servium, i když je fakt, že antifašismus má, měl a bude mít smysl. To je pravda. Pohybuju se na scéně už pomalu 20 let, takže jsem si s těma xindlama „užil“ svoje, ale píšu to pro to jak jsi si luxusně „rejpnul“ do naší kapely jak píšeš. Máš z toho asi radost, že jsi odkryl další „záškodné xenofoby punkové scény“, ale nám už to jako nějaká veliká sranda nepřijde, když nás během jednoho dne lidi co nás zvali a poslouchali posílají někam a ruší naše účasti na koncertech, protože tam lidi nechtějí kvůli nám jít. Jen kvůli tomu, že jsi si potřeboval rejpnout! Jako kapela jsme zažili s náckama problémů dost jako třeba rvačky a napadání našich koncertů, což za klávesnicí asi nikdy nepoznáš. Chápu, že ty tím asi žiješ a vyhledávání „nepřátel nebo záškodníků“ ve vlastních řadách je asi tvůj punk, ale náš ne! Nehledej nepřítele tam, kde není. Že je scéna jak jsi psal rozdělená na to a tamto není zasluha naše, ale bojovníků u monitoru, kteří rozhádají, rozvrátí a poškodí všechny a všechno co můžou, protože sami nikdy nedokážou nic, kromě psaní svinstev na lidi co se snaží něco pro scénu dělat!! Základem všeho je jednota lidí, rodina, která musí fungovat spolu. Když jsme dělali první demonstrace proti fašismu, festivaly, koncerty, když byly bitky s náckama pomalu na denním pořádku tak ta rodina (hnutí, scéna) fungovala( to ti bylo asi 5 let) a držela spolu. Jenže to vy už nikdy nepoznáte, protože takovými větičkami co jsi napsal a píšou další a další, celou scénu pošlete ke dnu! Už mi to přijde, že jste jako oni „nadlidi“ a kdo nemá stejnej názor nebo se trochu odlišuje je hned xenofob, rasista, fašista a bůh ví co vás ještě napadne. To, že Hemr sdílel nějaký nesmysly na internetu je na hovno, to je fakt, ale jestli se ti na tom něco nelíbilo tak jsi mohl napsat přímo jemu a rejpnout si do něj a ne to hodit hned na celou kapelu! Znáš třeba mě, Láwu, Migese, Dekyho, Šustra a další lidi s naší party vyvrhells? Ty víš jaký máme názory, že o náš můžeš tohle napsat? A pro to jsi hned celý S.A.S odsoudil jako nenávistnou a islamofobní kapelu? To si děláš prdel ne? Když jsi teda ten internetový bojovník tak těm náckům třeba hackni nějaký jejich stránky a udělej teda něco pro ten antifašismus, když už nic jinýho a prosím neházej špínu po ostatních. A když už tak třeba po Ortelu a podobných hovnech. Ti jsou problém a nepřítel!! Štve mě tohle psát, obhajovat se, protože jsem řekl, že to nikdy dělat nebudu, ale už musím. Nenechám na nás kydat hnůj kámo, to teda ne! A ještě kvůli nějakýmu shitbooku. Neber si naší kapelu do huby. A to není prosba! Čao VYVRHELLS!!

  8. Danny 11/03/2016 at 09:44

    Hele sorry, to je všechno pěkný a je hrozně jednoduchý z celejch Kids udělat bandu kreténů, co neznají svět jinak, než z monitoru, ale prostě fakt, že váš bubeník si na facebooku klidně nechá od svých kamarádů větu „všem negrům kulku do hlavy“ a nic proti tomu neudělá, je prostě smutný a přebíjí to všechno, co S.A.S. dělají, včetně charitativní činnosti i písničky Hitler je prase.

  9. Hemr 11/03/2016 at 10:02

    A tu větu, jsem tam já osobně napsal? Nikdy jsem nic takovýho na internet nenapsal. Jestli to napsal někdo jiný k něčemu co jsem sdílel, tak je to debil. Ale s tím já bohužel nic neudělám. Maximálně můžu udělat to co je dnes moderní způsob boje proti fašismu na facebooku a to si někoho vymazat z přátel jako každý druhý.

  10. Hemr 11/03/2016 at 10:26

    Toho člověka co mi to napsal k příspěvku ani neznám. Tudis me nezajímá a smutný je odsoudit celou kapelu kvůli tomu, ze mi nějaký idiot tohle napíše do komentářů. Asi jsem ho měl hned smazat, vymazat z přátel a nahlásit facebookovy policii. Pardon ale na to nemám čas ani náladu. To bych celé dny jen mazal přátele kvůli každému slovu co napíšou. Já nejsem internetový bojovník jako vy, kteří umíte akorat kydat špínu na lidi…

  11. Michaela 11/03/2016 at 10:42

    A toho v mikině white power taky neznáš, že jo?

    http://s27.postimg.org/a5i1ah5xv/12177801_1695193967389252_1040937859_n.jpg

  12. Tony Youngfield 12/03/2016 at 10:05

    Mařena, S.A.S.: Zdravím,od mého úmyslu ti slušně a civilizovaně odpovědět, mě neodradí ani včerejší večerní telefonát, ve kterém mi bylo zprostředkovaně vyhrožováno fyzickou konfrontací, byl jsem vydírán a byly mi kladeny podmínky. Shodneme se na tom, že Ortel je banda nácků a že proti nim by se mělo aktivně zakročit a bojovat. Proto prosím, abyste se nesnižovali k jejich rétorice a jejich středověkým způsobům – pokud má někdo s někým problém, měl by se vyřešit u stolu a kulturně, násilí nic nevyřeší. Pokud se mi v dohledné době něco opravdu stane, bude jasné, odkud vítr fouká.
    Nikdo tě také nenutí, abys můj report komentoval, ale antifašismus skutečně smysl má. Přijde mi nicméně irelevantní sem tahat, jak dlouho jsme kdo na scéně a kdo se o co zasloužil – jsem si moc dobře vědom, že jste jako kapela měli a máte i songy proti náckům, to ale nemění nic na tom, že některé vaše texty mi silně zavání nenávistí k minoritním skupinám, například věc „Občan“ z aktuálního alba. Co se týče konfrontace s nácky, ať už slovní, nebo fyzické, to jsme si asi za kariéru užili už všichni, nebo většina z nás. Je to v podstatě nevyhnutelné. Mé „rýpnutí“ do vaší kapely mi vůbec radost nedělá, naopak, dost mě to mrzí, a netrávím čas vyhledáváním „záškodníků“ na scéně a ne, není to můj punk, mám na práci jiné věci. Za klávesnici sednu jen, pokud chci napsat článek, ve kterém samozřejmě musím z něčeho čerpat, v tomto případě z živého zážitku – kdo mě zná, ví, že se na chodu scény aktivně podílím, chodím na koncerty a zúčastním se dění. Tenhle život se musí žít, ne o něm mluvit. Takže se nepovažuji za žádného „bojovníka u monitoru“, ale za legitimního člena scény. Nespamuji FB ani další sociální sítě zbytečným štvaním. Mně nikdo nemusí říkat, jak by ta „scéna“, „rodina“, měla fungovat, za ta léta to už moc dobře vím, a nefungovalo to tahle jen, když mi bylo pět. I já jsem ještě zažil lepší časy, kdy se více drželo při sobě, a je věcí každého, nakolik onu „scénu“ podrží a podpoří. Vybočování z normálu oproti majoritní společnosti je podle mě přirozeným znakem punku a spřízněných scén, na tom snad není nic špatného, a nikdo z redakce KaH se nepovažuje za nějakého „nadčlověka“. Jsme všichni jen lidi, takže je zbytečné se nějak takhle označovat.
    Nejen, že Hemr sdílel nenávistné a islamofobní příspěvky na FB (tady jsme u toho, použil jsem tyto dva přívlastky – nenávistný a islamofobní, nikde nebyla řeč o fašismu nebo podobně, to už je práce bojovníků na sociálních sítích a lidová tvořivost), ale pak se někde zčistajasna objeví i výše uvedená fotka, která mi jako montáž nepřijde a neukazuje vás v moc lichotivém světle. Ať už je příběh za fotkou jakýkoli, je fakt, že na ní s vámi je hajlující někdo v mikině „white power“ – pak ztrácejí jakékoli kladné aktivity smysl a tvář (protináckovské songy, vaše sbírka na dětské oddělení nemocnice – nemám potřebu vás podezírat z toho, že jste ty peníze nějak zpronevěřili, důkazů o nákupu a předání dárků bylo snad dost). Láwa je z mé zkušenosti tichá voda, těžko říci, co si myslí. Od tebe mi přijde pokrytecké se fotit s někým v merchi white power a mít na křiváku nápis anti-nazi. Miges je krom svých záslužných aktivit, jako je manažerování a pořádání Sidfestu, znám také protiromskými (proticikánskými, chceš-li) výstupy a výroky, což by k naší subkultuře patřit nemělo. Doba je natolik komplikovaná, že se prostě musí diskutovat, řešit věci, je nesmysl nechat mluvit násilí.Nechtěl jsem celou věc jakkoli rozmazávat, a taky nebudu, nejsem zlomyslný skřet, pro mě je to uzavřená kapitola, ale pokud pro vás ne, a hodláte mi vyhrožovat fyzickým násilím, nebo mě finančně vydírat, budu nucen řešit záležitost právní cestou.

  13. Karel 12/03/2016 at 14:01

    Aktivne bojovat proti nackum, ale nasili nic neresi. Vybocovat z majoritni spolecnosti, ale volit pravni cestu reseni. Slusny oxymorony na par odstavcich

  14. Matúš 12/03/2016 at 15:39

    Karel si to pekne zhurnul.. a Tony evidentne mas strach ale asi ta to ponauci do boducna ze ze za klavesnicou si mozes dovolit vse ale musis potom v rela eniest nasledky.. Podla man az potom zazijes kurva Punk!!! :D :D :D

  15. Michaela 12/03/2016 at 18:10

    Takže odteď se bude vyhrožovat redaktorům, ale s týpkama v triku white power se bude objímat a kalit? Moc hezký! Za zrušený koncerty vám nemůže Tony, ale váš latentní rasismus. A sundejte prosím naše logo z plakátů, nikdo se nás zaprvý neptal a zadruhý tohle fakt podporovat nebudem, díky.

  16. Katka 12/03/2016 at 19:42

    Karel a Matúš: Máte u mě plný počet bodů :-) Michaelo: Ty jsi fakt tele, napřed se zajímej, co jak je a pak suď ostatní! Nevíš o nikom z nich vůbec nic, tak drž pusu a krok a bude Ti fajn….

  17. karel 13/03/2016 at 10:41

    já bych to zneužití loga řešil právní cestou!

  18. Tomáš 13/03/2016 at 10:53

    Doufám, že jsi tomu týpkovi šel vysvětlit i osobně, že má na sobě nášivku fuj fuj kapely a neměl si potřebu si „rýpnout“ až na internetu, kde ti hrozí maximálně tak okomentování článku, ty člene scény…

  19. hnusnej anonym 13/03/2016 at 11:14

    Hej Tonny,sem zvědavej jestli seberes odvahu jít v Plzni někam do hospody a nebo na koncert :D Mezi nás se nepocitej,nejsi vítán.Lidi jako ty,co umí akorát plivat do vlastních řad a hledat naznaky cehokoliv mezi sebou nechceme.

  20. anonymovo kamos 13/03/2016 at 13:23

    Problem kamo Tonny je v tom, ze tys nacka poradne nikdy nevidel, mas strach z boje a vlastne ani nejses punk. Navazis se akorat do lidi, ktery ti defacto vybojovali pravo chodit po plzni beztrestne v tom tvojem debilnim vohozu. Realnej zivot kamo, je mnohem slozitejsi nez si rozdelit lidi na hodny a zly nekde od stolu, podle toho kdo je afa a kdo ne. Zivot neni kavarenska diskuse a punk uz vubec ne. Bit te nebudem, ale nechcem te videt. Nechod tam, kde sme my! Kdo stoji za tim „my“ poznas urcite. Proste zustan radej sedet v sally brown

  21. Michaela 13/03/2016 at 13:52

    Hele, existujou návody na změnu IP adresy, pak bude víc uvěřitelný, že to píšou různý lidi ;)

  22. PNR 13/03/2016 at 15:47

    Tony…ty jsi zažil bitku tak možná když jsi pařil na svém PC Street Fightera a zamlžily se ti u toho brejle, stejně jako mozek. Podle mě jsi akorát tak internet warrior a vůbec bych se nedivil, kdybys někde na koncertě dostal přes hubu. A ty Klocová jsi trapná s timhle sdílením fotek, kde je nákej vylitej blb. Vůbec neznáš souvislosti a jestli je to nějakej starej známej dotyčných třeba několik let od dětství, myslíš, že se s ním kvůli tobě přestanou bavit? Tohle umíte akorát vy..bavit se s lidma co vám lezou do prdele..vy jste ti co rozesíraji scenu…naštěstí spousta lidí vámi pohrdá a má z vás akorát prdel…čau

  23. Tenvtomtrickuwhitepower 13/03/2016 at 17:53

    Drahá Michaelo, myslím si, že na tahání takových fotek a psaní trapných komentářů o tom, jestli mě nikdo zná a nezná, jestli se mnou někdo chlastal nebo nechlastal vůbec nemáš nárok. Neznáš mě, takže mě laskavě vynech. Tyhle Vaše „výkřiky“ mi přijdou jako nesmyslná fraška znuděných puberťáků. Věř tomu, že za svůj život jsem sjel daleko víc punkových koncertů,festivalů a akcí než Ty, mezi punkáčema mám hromadu přátel a známých… Když jsme se s punkáčema mydlili na Brutusu s chuligánama, tahala si ještě kačera…Měla by jsi si napřed zjistit, čí fotku vlastně používáš…. Toť asi vše, co bych k tomu řekl….

  24. Tomáš 13/03/2016 at 19:10

    A já mam pocit, že na fotce v hlavičce se hajluje! U jinejch koncertu stačí kousek ruky a hned o tom na antifě vyjde článek, takže je potřeba to řádně prověřit i u této fotky!

  25. Josef Taj. 14/03/2016 at 00:17

    Je smutny, kolik „punkacu“ se v takovyhle diskuzi projevi jako arci hovada. Zadnej fasismus ani rasismus na tomhle dvete nema misto a doufam, ze ani mit nebude, dokud budu na zivu ja a moji potomci :) SAS tolik naposlouchany nemam, osobne je neznam, ale jelikoz znam nekolik lidi z jejich blizkyho okoli, ke kterym mam docela kladny vztah a k nimz mam jistou uctu, doufam, ze se tyhleveci vyresi. Pokud SAS neni schopna oficialne se k temto vecem rychle, pohotove a smysluplne vyjadrit, je nekde asi problem! Je super, ze se udajne nekdy mlatili s nackama, proc ale teda nejsou schopny vysvetlit foto a reagovat na nejaky narceni, at uz jsou pravdivy nebo ne? Odpoustet se ma vsem, je mozny odpustit i sas, ale to by museli nejak oni vysvetlit svoje ciny, nebo, pokud neni rozumny vysvetleni, zpytovat svedomi. Uz jen kvuli „soudrznosti sceny“ bych rad, kdyby se vse vysvetlilo :)

  26. Michaela 14/03/2016 at 02:00

    Už jsem asi dost stará na to, abych se s někym dohadovala, kdo má „větší zásluhy“…

    S.A.S. jsme oslovili s nabídkou rozhovoru, kde se můžou ke všemu vyjádřit.

  27. Jirka 14/03/2016 at 10:23

    A jestli maj S.A.S rozum, tak se na vas vyserou, protoze lidi jako vy punk akorat kurvi, protoze vy jednoduse nejste punks ani skins, ale particka intelektualu a anarchistu, proto nema cenu se s vama vubec bavit

  28. Jr. 14/03/2016 at 12:13

    Souhlasím s redakcí K&H a myslím si, že by se kapela měla vyjádřit a uvést věci na „pravou“ míru. Antifašismus musí být součástí týhle scény. Jiná cesta není!

  29. Hemr 14/03/2016 at 12:51

    Kapela S.A.S dnes večer zveřejní oficiální vyjádření ke všemu co se v posledních dnech stalo. Navalilo se na nás toho tolik, že jsme museli v první řadě řešit například rušení koncertů s pořadateli a také rušení celého tour, které jsme měli naplánované na jaro. Vysvětlení už je napsané a dnes k večeru se zveřejní. Díky za pochopení.

  30. Tom 14/03/2016 at 12:53

    No ty vole, punková kapela a dávat vyjádření, a nejlíp na internetu nebo v televizi, že…a možná by si to vyjádření měli i nechat potvrdit právní cestou. Tahle scéna fakt jde do prdele. Žádná „soudrznost sceny“ nikdy nebude existovat, dokud v ní budou internetoví pisálci, kteří pořád dokola hledaj fašismus a rasismus za každym slovem. Zkuste na chvíli vypnout internet, možná zjistíte, že najednou žádnou špínu na nikoho nemáte…

  31. Hemr 14/03/2016 at 13:07

    Tome naprosto s tebou souhlasím jenže bohužel ohledně této věci nemůžeme mlčet a vyjádřit se k tomu musíme jelikož nám ani nic jinýho nezbývá. Kdyby jsme mlčeli a dělali mrtvý brouky tak by jsme byli sami proti sobě.

  32. Danny 14/03/2016 at 13:24

    Tome, je ti doufám jasný, žes to právě napsal na internet…

  33. Člen scény asi i trošku nasranej 14/03/2016 at 18:23

    Prosím pěkně a kdy začne redakce KaH řešit komunisty ve scéně? Nebo tolerance triček se srpy a kladivy na koncertech je v pořádku?

  34. Starej punker 15/03/2016 at 09:16

    Punkova policie radi a jaka náhodička, ze je slozena z levičáckých intelektualu, kdo jiny by mel pravo ridit svet… je potřeba znicit všechny zárodky te xenofobie, nenavisti a rasismu, pryc s HNF, všichni spalte jejich nahrávky, zničte Zonu A, zničte Šanov, zničte kohokoliv kdo se nenavistně vyjadřoval proti komunistum…. protože nenavist je špatná…. poslouchate se vůbec vy troubové ? Kluci ze SAS vyserte se na tyhle idioty, mejte svoje názory, to je proste PUNK, protest, třeba i proti tem co protestuji, je to o pravu na svobodny názor, je to o tom, mit nejakou napln, i když nejakemu intelektualovi nemusi vonět… hlavne se jim neomlouvejte a hlavne jim nic nevysvětlujte, tim je akorát legitimizujete…..

  35. dude 15/03/2016 at 15:39

    Jedinej kdo tady neco legitimizoval, tak byli SAS tim svym alibistickym prohlasenim, ze nagl je v pohode kdyz je v rodine. A ze se za ne jeste postavi Islam v CR nechceme je uz dno https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=778809272219068&id=669985476434782&__mref=message_bubble

  36. Petan 15/03/2016 at 15:48

    Jo, je to voda na jejich (IVCRN) mlyn, kdyz se punkaci hadaji mezi sebou misto toho aby drzeli spolu. Dobra prace, fakt ze jo ! Jako by nestacilo, ze KaH deli punkace na agrace a burany a na ty koser punkace v drahejch hadrech z Prahy a okoli…

  37. Starej punker 15/03/2016 at 16:10

    To jestli se za ne někdo postavi není nic, co muzes pricitat te kapele ty chytroline. Jste obycejni levicacky politruci. To vy jste plni zasti a nenavisti. Nenavidite ve vlastní omezenodti vlastní narod. Porad se tu omyla něco o rasismu a xenofobii, ale tohle preci není zadny rasismus, ti kluci preci nehlasaj nic o tom, ze jedna rasa je nadrazena druhé rase. Proberte se všichni a starejte se zejména o sve vlastní neresti, o zavist která ve vas je, o sebestrednost, kterou trpite. Pokud schvalujete, ze se budou normalni kapely vyhazovat z programu festivalu a koncertu jen proto, ze mají názor se kterym nesouhlasite pak jste ubohy bolševici, nic vic.

  38. Eduard 16/03/2016 at 10:53

    Starej punker: Mít své názory punk je, ale pokud punk přestane být kritický a subverzivní čili pokud začne příjímat všeobecná klišé, podílet se celospolečenské hysterii proti islámu a uprchlíkům nebo kolaborovat s náckama je to ješte punk???

  39. ANON 16/03/2016 at 12:00

    Eduard: To ale nikdo z SAS neudělal ty blbe

  40. Starej punker 16/03/2016 at 13:49

    Eduarde: ja ti rozumim, jenze tohle je prave ta strasne tenka linka, kdy je tu někdo kdo urcuje ostatním co je spravne, co je ještě punk, co je hysterie, co je to klise ….. to je presne to co delaji skutecni nackove a komousi (obe ideologie jsou si tak podobne v tom, jak chteji totalne ovlivňovat lidske chovani) …. proste tu strilite pojmy jako nacisti, fasisti, rasisti, xenofobove bez ohledu na jejich obsah, je to naduzivani tech pojmu a pak se vam do toho vejde i názor, který je proste jen jiny, není tak vstricny třeba, muze byt vyvolan strachem, je však legitimni ! Rasista není ten kdo rekne cikan, je to ten kdo si mysli, ze cikani jsou meneceni, nacista není ten kdo usiluje o silnejsi ulohu státu, je to ten kdo vyznava nacionalnisocialismus, fašista není každý ten, kdo ma pocit, ze jsou ohrozeny hodnoty jeho země, ale ten kdo chce aby stat byl hlavnim cinitelem ve spolecenskem vyvoji a vnucoval svou vuli (svůj pohled na dobro) nasilim ostatním….

  41. FCK FRWLD 17/03/2016 at 09:38

    Starej punker: Žádná tenká linka nexistuje. Pokud nemáš kamarády v gray zone.

  42. Punk since eightytwo 17/03/2016 at 10:27

    Scéna, rodina – snůška velkých frází bez obsahu. Žádná reálná společná punk scéna, která by překračovala mentální hranice vaší vlastní party v hospodě, neexistuje. A tím, že se figurky ohánějící termínem PUNK prezentují svým „vlastenectvím“ a snůškou pravičácké demagogie se to jen a jen potvrzuje. Mám plný zuby pravičáckých zmrdů, který ničí mou čtvrť a život v ní. Mám plný zuby takzvaných „punks“ co jsou v reálu jen konzervativní duchovně připosraní nenažraní maloměšťáci.

  43. Tom 18/03/2016 at 08:45

    Nácky rozhodně ne! Jenže na druhou stranu, kdo určuje, co by pro punk mělo být přirozené? Kdo určuje, že s některým názorem IvČRN nesmím souhlasit, ale musím tupě označit každý jejich projev za náckovství jinak nebudu ten správný punk? Není náhodou realita taková, že se dneska hystericky dělá nácek/xenofob/islamofob z každého, kdo má jenom trochu jiný názor na některé situace? Už kolik let slyším o nějakém hnědnutí scény, ale zatím si všímám toho, že ve scéně je čím dál víc mladejch smradů, kteří starejm punkáčům/skinheadům diktují, co se smí a co se nesmí. Naopak to, co bylo pro punk před 20-30 lety normální je dneska hystericky označované za nazipunk. Jednou vadí to, po druhé to a za pár let bude za nácka označen každý, kdo nebude mít na sobě aspoň pět přeškrtlých hákáčů.

    A nejvíc k smíchu je pak to, když někdo na internetu projeví názor, za který se není schopen v reálu postavit, a tak vyhrožuje trestním oznámením :-/

  44. bubák 18/03/2016 at 17:40

    Tahle česká „´77 punková scéna“ je vážně legrační.
    Něco takovýho aby člověk v celým světě pohledal.
    No, co více chtít po lidech, kteří vyrůstali na SPS, Orlíku, Třech sestrách a podobných nesmyslech a jejichž jedinej punk je rebelie, bitky, číro a hlavně chlast.
    To chaotický vyjádření Mařeny, na který je link výše, mluví za vše.
    Každopádně, tak to bylo u podobných kapel (a samozřejmě jejich fanoušků) vždycky, není to vůbec nic novýho.
    Dám ruku do ohně za to, že by byly schopní říct v jedný větě „pojďme zmlátit nácky“ a „rasista nejsem, ale cigoše nenávidim“.

    Je to taková česká malost a vrchol buranismu a tenhle rádoby „punk“ je asi tak stejnej punk, jako Brutus, jen se hraje trochu jednodušší hudba, kapela vypadá jako větší rebelové – samozřejmě pouze svým vzhledem, a myslí si, že být punk je být proti všemu…za každou cenu. A nebojí se to ve svých textech jasně říct. A je to uplně stejná rebelie a stejnej byznys jako Sex pistols…
    Jak jsem napsal zkraje – takovýdle přiblblíky by člověk v jiných zemích hledal dost těžko.
    A to říkam jako člověk, jež je ve scéně od přelomu let 1992 – 1993…vůbec nevím, jak bych s takovýma lidma mohl „držet pohromadě“, nebo sedět v hospodě…to si tam rovnou můžu sednout s jejich White power kámošem…kterej má vyjímku, s ním se prát nebudou a proti němu na demonstracích stát taky nebudou…rodina je rodina, i kdyby se jednalo o Charlese Mansona:-)